Dokonalá spolupráce, aneb když si navzájem důvěřujete, vzniknou velké věci. Jako například spolupráce s firmou PKV.

Dokonalá spolupráce, aneb když si navzájem důvěřujete, vzniknou velké věci. Jako například spolupráce s firmou PKV.

Rozhodl jsem se, že vás nechám nahlédnout do zákulisí mé práce, a povím vám o nedávném komerčním focení pro brněnskou firmu PKV. V červenci se totiž zaměstnanci stěhovali do nových kanceláří v office parku Vlněna. A to si zasloužilo poctivě zdokumentovat.

     Jak to celé začalo

Zahájení spolupráce proběhlo klasicky. Napsala mi paní z marketingového oddělení PKV, jestli bych jim nenafotil nové kancelářské prostory společně s portréty zaměstnanců a momentkami během práce. Jasně že jsem souhlasil. Tušil jsem, že nové PKV kanceláře budou stát za to. Zavolali jsme si, řekli jsme si naše představy a já začal přemýšlet, jak to všechno udělat.

     Bez návrhu to nepůjde

Vytvořil jsem plán spolupráce společně s návrhem, jak budou výsledné fotky vypadat. Dělám to proto, abych si byl jistý, že výsledek bude odpovídat tomu, co si klient přeje. Návrh je vhodný i v situacích, kdy klient nemá žádnou představu o výsledných fotografiích, a celý koncept vymýšlím já (což mimochodem dělám velmi rád). Důvěry, kterou do mě klient vložil, si nesmírně vážím, a dělám maximum pro to, aby byl výsledek co nejlepší.

     Připravit, pozor, teď!

Příprava na focení je důležitá část celého procesu, která zabere asi 30 procent z celkového času. Dalších 30 procent je samotné focení a 40 procent vezme postprodukce. Ani jednu fázi nelze vynechat. Domácí příprava je klíčová, ještě více je ale zásadní příprava v terénu. Je potřeba vyrazit přímo na místo činu.

Poprvé jsem se na kanceláře zajel podívat ještě předtím, než byly dokončené. Na místě jsem klientovi představil svůj návrh a domluvili jsme finální objednávku. Až byl prostor hotový, vyrazil jsem tam ještě jednou, a naplánoval celé focení bod po bodu. Taky jsem hledal ty nejlepší kompozice a nafotil pár testovacích snímků. To vše jsem dělal z jednoho prostého důvodu. Vždy se snažím, aby den, kdy se koná finální focení, probíhal bez zbytečných zmatků a komplikací. Aby každý dopředu věděl, kdy a kde má být, a co se bude dít. Nejde ani tak o můj čas jako o čas klienta. Zaměstnanci si většinou nemohou dovolit strávit celý den na focení. Takže když to jde udělat efektivně, proč toho nevyužít. Podrobný plán a organizace jsou zkrátka základem dobré přípravy.

     A pak to jde samo

Na Vlněnou jsem přijel i s asistentem Kubou, který mi pomáhal. Zároveň natáčel backstage video z focení, které klient použil do svých Instagram stories. Focení šlapalo tak, jak mělo. Vyfotil jsem vše, co bylo v plánu. A také to, co v plánu nebylo. Někdy se objeví situace, které se nedají předpovědět, a byla by škoda je nezachytit.

     Teď už si jen vybrat

Z nafocených snímků jsem připravil předvýběr, ze kterého si měl klient vybrat výsledné fotky. Byli jsme dohodnutí na 80 fotografiích, nakonec si klient přál rovnou 95 fotek. V PKV ví, že je škoda, když firmy mají jen pár fotek na propagaci, které točí pořád dokola. Klient své nové fotky může použít kamkoliv – třeba na web, na sociální sítě, k PR článku nebo třeba na billboard. Do 10 dnů jsme udělali celkovou úpravu vybraných fotografií, které jsem klientovi poslal a odprezentoval přes cloudové uložiště, kde je bude mít navždy k dispozici.

Tahle spolupráce byla opravdu dokonalá. A tento feedback mě jen utvrdil v to, že když si důvěřujeme a necháme si volné ruce v tom, čemu rozumíme, výsledek bude stát za to.

Ano, už vymýšlíme další focení. Třeba až bude lepší počasí, nafotíme fotky i s výhledy z oken kanceláří.

Co říkáte na výsledek? Já teda zaměstnancům PKV jejich nové kanceláře závidím. Pracovat v takovém prostředí je jako za odměnu. Stejně tak bych popsal spolupráci s tímto klientem.

Víte fotografií https://oldrichhrb.cz/komerce/pkv-build/